بازاریابی موتور جستجو SEM چیست

بازاریابی موتور جستجو SEM چیست؟ چگونه می تواند کسب و کارتان را متحول کند؟

آموزش
بدون دیدگاه

یکی از سوالاتی که معمولا از وب مسترها پرسیده می‌شود، این سوال است که SEM چیست؟ یا این است که بازاریابی موتورهای جست و‌جو چیست؟ برای حجم زیادی از طراحان سایت، یا وب مسترها این سوال می‌تواند گیج کننده باشد. زیرا بخش زیادی از افراد SEM را با SEO به یک معنا می‌دانند.

در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که SEM چیست؟ چه کاربردی دارد و تفاوت آن با SEO در چیست؟ این موضوع در بحث فروش و افزایش مخاطب محتوا بسیار اهمیت دارد و می‌تواند باعث افزایش کیفیت محتوا شود. پس اگر می‌خواهید بدانید که بازاریابی موتورهای جست و‌جو چیست؟ ما را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

چه تفاوتی بین SEM و SEO وجود دارد؟

کلمه‌ی SEM کوتاه شده‌ی search engine marketing است که به معنای تبلیغات و بهینه‌ سازی موتورهای جست و جو جهت افزایش بازدید و فروش است. SEM در واقع شامل دو روش است که هر دوی این روش‌ها در حیطه‌ی search engine marketing قرار می‌گیرند.

روش اول استفاده از تبلیغات پرداختی است. در این روش شما با استفاده از اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی مانند google adsense تبلیغات خود را در سایت‌های مختلف در دسترس مخاطب قرار می‌دهید. این روش معمولا با پرداخت هزینه‌ی مستقیم به موتورهای جست و جو همراه است.

چه تفاوتی بین SEM و SEO وجود دارد

در روش دوم انجام SEM درواقع ما می‌توانیم از SEO استفاده کنیم. پس همانطور که اینجا مشخص می‌شود، یکی از عمده تفاوت‌های این دو عام‌تر بودن SEM است. SEM در باطن تمامی راه‌هایی را در بر می‌گیرد که شما برای بهینه سازی موتورهای جست و جو و تبلیغات انجام می‌دهید. در واقع شما در سئوی محتوا کم‌تر از تبلیغات استفاده می‌کنید و بیشتر بر ساختار سایت و محتوا و کیفیت و کمیت آن‌ها توجه می‌کنید. اما در اس ای ام شما بیشتر استفاده از تبلیغات مختلف را در دستور کار قرار می‌دهید.

مزایای استفاده از SEM چیست؟

استفاده از بازاریابی محتوایی علاوع بر تمام چیزهایی که گفته شد، مزایای دیگری هم دارد که برخی از این مزایا شامل کاربردهای سئو هم می‌شوند.

  • مخاطب هدف: یکی از مهم‌ترین کارکردهای SEM استفاده از راهکارهای تبلیغاتی برای جذب مخاطبین هدف است. در این کارکرد معمولا تبلیغات گوگل در صفحات مختلف گوگل نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید از این راه مخاطب خود را پیدا کنید.
  • پیدا کردن SEO بهتر: یکی از شروط بالا رفتن بازدید سایت‌ها استفاده از تبلیغات و SEM است. این روش‌ها به خودی خود باعث نمایش سایت شما در صفحات اول گوگل می‌شوند که این موضوع بسیار اهمیت دارد.
  • برآورد از مخاطبان: پیدا کردن یک آمار و برآورد کلی از مخاطبان شما بسیار اهمیت دارد. در SEM شما می‌توانید، یک آمار کلی از کسانی پیدا کنید که روزانه روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، از سایت شما بازدید می‌کنند و یا حتی تبلیغ شما را رد می‌کنند.
  • رقابت:‌ با استفاده از SEM شما می‌توانید تمرکز اصلی خود را بر موضوع تبلیغات بگذارید و در این حوزه رقبای خود را بشناسید و کارکرد آن‌ها را تحلیل کنید.

مزایای استفاده از SEM چیست

SEM در جذب مشتری چه نقشی دارد؟

با توجه به مواردی که در بحث قبل ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفت که SEM با استفاده از روند‌های بهینه سازی محتوا و تبلیغات عمومی در جذب مشتری و مخاطب نقش بسیاری دارد. در واقع وقتی شما تبلیغات خود را در صفحات مختلف موتورهای جست و جو قرار می‌دهید، مخاطبان مختلف، تبلیغ شما را می‌بینند، در این وضع برخی از این مخاطبان، بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند. برخی از این مخاطبان در همان چند ثانیه‌ی اول از سایت شما خارج می‌شوند و برخی دیگر در سایت شما می‌مانند. با استفاده از SEM شما می‌توانید میزان موثر بودن تبلیغات خود را بفهمید، مخاطب هدف خود را پیدا کنید و در صورت نیاز استراتژی‌های خود را تغییر دهید که بتوانید فروشی بیشتر داشته باشید.

روش دیگر SEM شامل سئوی محتوا می‌باشد. از اهمیت و ارزش سئو در پیدا کردن رتبه‌ی برتر در گوگل، همگی باخبریم و می‌دانیم که حضور سایت ما در نتایج اول گوگل یا سایر موتورهای جست و جو چقد‌ر اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای سئوی محتوا، جذب مخاطب و در نتیجه فروش خدمات یا کالا است. در واقع هنگامی که شما در صفحه‌ی اول گوگل قرار می‌گیرید، شانس بسیار بیشتری برای کلیک شدن دارید!

چگونه می‌توان کیفیت محتوا را در تبلیغات SEM بهبود داد؟

برای افزایش کیفیت محتوا در تبلیغات SEM چندین راهکار وجود دارد که در این بخش به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره ‌می‌کنیم.

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب: یکی از مهم‌ترین ترفندها و شروط داشتن SEM و سئوی خوب، انتخاب مناسب کلمات کلیدی است. در این مورد شما باید تلاش کنید، کلمات کلیدی‌ای را که مناسب تبلیغات و مرتبط با محصول شما هستند را انتخاب کنید. سعی کنید بفهمید که چه کلماتی معمولا توسط مخاطبان در زمینه‌ی کاری شما سرچ‌می‌شوند.
  • بهبود لندینگ پیچ: صفحه‌ای که قرار است، مخاطب در صورت کلیک کردن روی تبلیغ شما به آن منتقل شود، بسیار مهم است. سعی کنید از نمادها و گرافیک خوب برای این صفحه استفاده کنید. همچنین از محتوای کوتاه و مفید برای توضیح تبلیغ و خدمات خود استفاده کنید، تا بازدید صفحات‌تان بالا برود.
  • به‌روزرسانی مداوم: سعی کنید محتوای صفحات تبلیغاتی خود را به صورت مداوم، به‌روزرسانی کرده و آن را به صورت مداوم رصد کنید. در صورت نیاز می‌تپانید از محتوا و استراتژی‌های جدید استفاده کنید.
  • CTA: کلمه‌ی CTA به معنای Call to action است. در عبارات کال تو اکشن، معمولا شما مخاطب را به انجام یک عمل دعوت می‌کنید، عباراتی مانند: همین الان ثبت نام کن، خرید کنید، برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید و… این عبارات معمولا مخاطب را به انجام عملی که می‌خواهید دعوت می‌کند. استفاده‌ی مناسب و محترمانه از این عبارات در بازاریابی محتوایی بسیار اهمیت دارد.

چگونه می‌توان کیفیت محتوا را در تبلیغات SEM بهبود داد

نتیجه گیری

SEM یک سیستم بازاریابی محتوایی است که امروزه برای بازاریابی و تبلیغات آنلاین و دیجیتال استفاده می‌شود. این کار متخصصان مخصوص به خود را دارد و شما نیاز دارید برای استفاده از SEM از افراد متخصص کمک بگیرید.

در این مطلب تلاش کردیم، درباره‌ی راه‌های بهینه سازی و بازاریابی محتوا صحبت کنیم. همچنین گفتیم که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های SEM با SEO در این است که SEM با دو روش تبلیغات و SEO انجام می‌شود و استفاده از آن مشروط به دانستن سئوی محتوا است. بنابراین بازاریابی محتوایی کمی عام‌تر از سئوی محتوا است.

یکی از بهترین شرکت‌هایی که می‌توانید از آن‌ها برای انجام خدمات سئو و گوگل ادز کمک بگیرید، وب رمز است. این مجموعه با مشاوره رایگان پیش از خرید، یکی از بهترین مجموعه‌ها از نگاه کاربران است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدترین ها

عضویت در خبرنامه

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

همچنین شاید دوست داشته باشید!