قابلیت‌های iOS 16

تمام آنچه که باید در مورد قابلیت‌های iOS 16 بدانید!

آموزش
بدون دیدگاه

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان حوزه دیجیتال و فناوری هستید، احتمالا تا به امروز خبر انتشار iOS 16 به گوشتان رسیده است! البته هنوز چند ماه تا عرضه نسخه کامل آن باقی مانده، اما می‌توانید از نسخه بتای عمومی استفاده کنید و با ویژگی‌های جدید نرم‌افزارهای آیفون آشنا شوید. با دانلود و نصب نسخه بتا، شاهد تغییرات زیادی در تلفن همراه خود خواهید بود. این تغییرات، در صفحه قفل، برنامه‌های داخلی و حتی اعلان‌ها به چشم می‌خورند. همین موضوع سبب متفاوت شدن iOS 16 با نسخه قدیمی‌تر آن شده است. البته این تغییرات نباید شما را غافل‌گیر کنند؛ چراکه تحولات واقعی در نسخه اصلی که به زودی منتشر می‌شود، اعمال خواهند شد. در این مقاله، قصد داریم چند مورد از جدیدترین ویژگی‌های iOS 16 را شرح دهیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اگه به دنبال خرید گوشی برند اپل هستین، میتونین از طریق سایت ایسل قیمت گوشی رو بررسی و با مقایسه محصولات خریدتون رو انجام بدین.

از ویژگی‌های iOS 16 چه می‌دانید؟!

قبل از هر چیز لازم است بدانید که این نسخه جدید آی او اس، در آیفون 8 و مدل‌های جدیدتر آن قابل استفاده است. البته ناگفته نماند که برخی از ویژگی‌های جدید، به سخت‌افزارهای بالاتری نیاز دارند. به عنوان مثال، برای استفاده از قابلیت‌های Live Text و Visual Look Up حداقل باید یک آیفون XR داشته باشید. اگر تصمیم خود را برای نصب نسخه بتا آی او اس 16 گرفته‌اید، بهتر است از یک راهنما کمک بگیرید. در ادامه مطلب، قابلیت‌های ورژن جدید iOS  را معرفی خواهیم کرد.

امکان شخصی‌سازی صفحه قفل آیفون

قابلیت شخصی سازی در iOS 16

یکی از ویژگی‌های متعددی که در iOS 16 معرفی شده، امکان شخصی‌سازی صفحه قفل نمایشگر است. در این ویژگی، شما می‌توانید ویجت‌ها را اضافه کنید و طرح‌بندی، نوع فونت و رنگ‌ها را نیز تغییر دهید. برخی از ویجت‌ها امکان نمایش انیمیشن‌هایی مانند آنچه که در برنامه Weather است را دارند. بدین ترتیب در هوای بارانی می‌توانید باران را در تلفن همراه خود نیز تماشا کنید! علاوه بر این‌ها، اپل با الهام از Super Wallpapers شیائومی، تصاویر پس‌زمینه متحرک را با کیفیت بالا نمایش می‌دهد. شما می‌توانید به منظور تغییر سریع صفحه قفل، چندین مدل آماده کنید و هر زمان که خواستید سبک آن را عوض کنید.

برای مشاهده لیست قیمت‌های گوشی آیفون وارد صفحه زیر بشین: قیمت گوشی آیفون

Live Activities

یکی دیگر از ویژگی‌های iOS 16 قابل تنظیم بودن اعلان‌ها است. این قابلیت، زمانی به دردتان می‌خورد که در حال تماشای یک رویداد زنده هستید و نمی‌خواهید حتی یک لحظه از آن را از دست بدهید. بدون شک برایتان پیش آمده که در زمان تماشای فوتبال از تلفن همراهتان، اعلان دریافت پیامک سبب از دست دادن یک صحنه مهم از بازی شده باشد! این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید لحظه به لحظه بازی موردعلاقه خود و یا هر برنامه زنده دیگر را دنبال کنید!

Focus mode

Focus mode in iOS 16

نسخه جدید iOS، به‌روزرسانی شده تا Focus mode فعالیت‌هایی که می‌خواهید بر روی آن‌ها تمرکز کنید را سازماندهی کند. این ویژگی قادر است فقط برگه‌هایی که در طول روز به آن‌ها نیاز دارید را نمایش دهد تا سایر برگه‌ها حواس شما را پرت نکنند و تمرکز کافی بر روی امور مهم‌تر داشته باشید.

Messages app

ویژگی‌های جدید پیام رسانی در iOS 16

در ورژن جدید iOS، کاربران سه ویژگی جدید در پیام‌رسانی را مشاهده خواهند کرد. این سه ویژگی عبارتند از: ویرایش پیام‌ها پس از ارسال، حذف پیام‌ها پس از ارسال و امکان علامت‌گذاری مکالمه به عنوان خوانده نشده. منظور از ویرایش پیام‌ها، چیزی شبیه به همانی است که تاکنون در سرویس‌های مختلف مانند فیسبوک، تلگرام و… دیده‌ایم. زمانی که پیامی را ویرایش کنیم، مخاطب از طریق برچسبی از این اتفاق آگاه خواهد شد.

 این برچسب بر روی پیام‌های حذف شده نیز وجود دارد؛ همان‌طور که در واتساپ پیام‌های حذف شده با برچسبی خاص مشخص می‌شوند. علاوه بر آنچه که گفته شد، شما می‌توانید پیامی را به عنوان خوانده نشده علامت‌گذاری کنید تا در زمان مناسب به آن پاسخ دهید. این گزینه برای افرادی که سرشان شلوغ است و مدام فراموش می‌کنند که به پیام‌ها پاسخ دهند، بسیار کارایی دارد.

به این مطلب هم سر بزن: بهترین گوشی آیفون

Live Text

یکی دیگر از جدیدترین ویژگی‌های iOS 16، امکان استفاده از Live Text است. این ویژگی در نسخه‌های قبلی هم وجود داشت، اما در جدیدترین نسخه آی او اس، بهبود پیدا کرده است. در واقع با افزایش دقت، این امکان برای کاربران فراهم شده تا با اطمینان بیشتری صحبت‌هایشان را دیکته کنند.

همچنین این ویژگی قادر است متن نمایش داده شده در یک ویدئو را راحت‌تر کپی و پیست نماید. علاوه بر این، دوربین گوشی‌هایی که به این نسخه مجهز هستند، برنامه ترجمه دارد. برای توضیح بهتر، شما می‌توانید تنها با گرفتن عکس از برچسب قیمت روی یک محصول، تبدیل ارز انجام دهید و مبلغی که باید بپردازید را محاسبه نمایید. آپدیت این قابلیت کمک می‌کند تا متن‌ها را از ویدئوها رونویسی و ترجمه کنید.

Apple Maps

apple map iOS

در iOS 16 ویژگی‌های جدیدی به اپلیکیشن مپ افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها، Look Around نام دارد که با استفاده از آن می‌توانید یک محله یا خیابان را به صورت سه‌بعدی برای یافتن سریع‌تر آدرس موردنظرتان، جستجو کنید. در واقع این ویژگی کمک می‌کند تا به راحتی محیط اطرافتان را مجسم کنید. همچنین با استفاده از قابلیت چند توقفی، می‌توانید در یک سفر چندین توقف داشته باشید و دیگر نیازی به ایجاد سفرهای جدید نباشد. به عنوان مثال، از طریق مک بوک خود می‌توانید مسیر و تمام توقف‌هایی که دارید را برنامه‌ریزی کرده سپس آن‌ها را به آیفون خود انتقال دهید.

شاید از این مقاله هم خوشت بیاد: آموزش ساخت اپل آیدی

Photos

در آی او اس 16 می‌بینید که امکان اشتراک‌گذاری عکس با به کارگیری فضای ابری میسر شده است. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوانید عکس‌های خاصی را با هرکس که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. البته باید در تنظیم گزینه‌ها دقت کنید و با اطمینان مشخص کنید که کدام مخاطب می‌تواند بخشی از گالری شما را مشاهده کند. مثلا می‌توانید در تنظیمات این برنامه مشخص کنید که فقط تصاویری که از چهره خودتان است را با همسرتان به اشتراک بگذارد.

Home App

آی او اس 16

طبق اعلام‌های اخیر اپل، از این پس امکان اتصال همه اشیا به یکدیگر ازطریق اینترنت میسر خواهد بود. این قابلیت، سبب سازگاری دستگاه‌های بیشتری با خانه هوشمند خواهد شد. در آپدیت جدید برنامه Home، رابط کاربری بازسازی شده و یک‌سری داده‌های کلی مانند دما، نور، امنیت و… را در اختیارتان قرار می‌دهد.

Safety Check

آی او اس 16

در مه سال 2021 اپل اعلام کرد که با استفاده از دستگاهی به نام Air Tags که به کوله پشتی یا دسته کلیدتان متصل می‌شود، می‌توانید به راحتی مکان‌یابی یا جلوگیری از سرقت را انجام دهید. پس از این خبر، مدت زمان زیاد نگذشت که یک‌سری هشدارهای امنیتی در وب ظاهر شدند. به همین دلیل و با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران، اپل این سیستم امنیتی را آپدیت کرد و بدین ترتیب جلوی ردیابی افراد بدون اطلاع آن‌ها گرفته شد.

این قابلیت، به کسانی که رمز عبور خود را به اشتراک می‌گذارند و یا از برنامه‌های مکان‌یاب استفاده می‌کنند، قدرت کنترل بیشتری می‌دهد. در واقع Safety Check برای جلوگیری از سواستفاده متجاوزان به اطلاعاتی که قبلا با مخاطبینتان به اشتراک گذاشته‌اید، طراحی شده است.

ممکنه این مطلب به دردتون بخوره: زمان انتشار IOS 17

Apple CarPlay

به منظور بهبود برنامه Apple CarPlay، کمپانی اپل با بسیاری از خودروسازان همکاری خود را آغاز کرده تا خودروی شما راحت‌تر به آیفون متصل شود. بدین ترتیب قادر خواهید بود امور بیشتری را در اتومبیل خود با استفاده از تلفن همراهتان کنترل کنید و داشبورد خود را شخصی‌سازی نمایید. از دیگر تغییرات جدید iOS 16 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         تغییر در آیکون‌ها
  •         سرویس کیف پول Wallet
  •         سرویس Apple News
  •         اپ Fitness
  •         اپ Health

جمع بندی

همان‌طور که می‌دانید، به تازگی اپل خبر از انتشار نسخه بتا iOS 16 داده است و به زودی نسخه کامل آن نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. قابلیت‌های ویژه‌ای به این نسخه جدید افزوده شده که قادر است به کاربران خود خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. در این مقاله، چند مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این امکانات را با شما به اشتراک گذاشتیم. البته آنچه که در این مقاله معرفی کردیم، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های فوق‌العاده آی او اس 16 است و برای آشنایی بیشتر باید منتظر نسخه اصلی آن باشیم!

نظر شما راجع به این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدترین ها

عضویت در خبرنامه

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

همچنین شاید دوست داشته باشید!